DFAC har holdt generalforsamlingen d. 9.-13. marts, hvor ca. 1/3 af alle medlemmer med deres stemme bidrog til at vælge nye medlemmer til foreningens bestyrelse, vælge suppleanter og behandle de indkomne forslag fra både bestyrelsen og fra et medlem.

Dette resulterede i en 5-”mands” bestyrelse, som konstituerede sig jf. vedtægterne. Men da 2 af medlemmerne af forskellige årsager trådte ud, har vi nu en overgangsbestyrelse på kun 4 medlemmer, som vil arbejde hen mod en ekstraordinær generalforsamling i september-oktober måned.

Begge suppleanter er indtrådt i overgangsbestyrelsen, som består af:

  • Fungerende formand: Jørn Skou
  • Sekretær og IT ansvarlig: Mette Bentzen
  • Medlemsansvarlig: Ellen Langetved
  • Jura- og pladsansvarlig, fungerende økonomiansvarlig: Jytte Jakobsen

Det primære arbejde for overgangsbestyrelsen er at danne en god platform, som den kommende ”rigtige” bestyrelse kan arbejde videre ud fra.

Dette indebærer både vedtægtsændringer, der muliggør en højere grad af virtuelle møder forud for og måske under generalforsamlingen og gennemførelse af de vedtægtsændringer, der allerede er vedtagne ved 1. behandling.

Endvidere består arbejdet i at analysere det juridiske grundlag for parkering/skilte/kommunalfuldmagt og på baggrund af analysen udarbejde et konkret forslag til handleplan, som den ekstraordinære generalforsamling kan tage stilling til. I dette arbejde vil overgangsbestyrelsen inddrage både DFAC´s juraudvalg og ekstern bistand.

Venlig hilsen

Bestyrelsen